søndag, august 09, 2009

Søndag på havnen

Mark i aftenlys
Godmorgen :-) I dag skal jeg til jazzbrunch i Gilleleje, og det bliver første gang i flere år, det ikke regner. Jeg plejer at være pakket godt ind i en tyk trøje, men det bliver nærmere en solbluse, der skal findes frem i dag.

Den store stak 'I Form', jeg fik på markedet i sidste uge, er mere spændende, end jeg jeg ved første øjekast troede. De handler en del om træning af forskellig art, men også meget om betydningen af positiv tænkning og om kost. Jeg fandt en tankevækkende artikel om at tanke op med det, vi mangler. Har man fx en ubændig trang til mørk chokolade som mig, kan det meget vel være fordi, man mangler magnesium, og magnesium findes især i paranødder, sesamfrø, mandler, havregryn og mørk chokolade. Jeg har derfor fundet min tahin frem igen - det er lavet af ristede og malede sesamfrø. Nu skal det prøves af, om chokoladehungren skyldes magnesiummangel :-)

Dagen i dag bliver vist ren nydelse for mit vedkommende - jeg har ingen pligter overhovedet. Og jeg har tænkt mig at suge godt til mig af sol og D-vitaminer ved at gå en lang tur efter jazzbrunchen på havnen.

Hvad har du af planer for din søndag?