tirsdag, august 11, 2009

Med hjertet helt oppe i halsen

J eg gik en tur, og det ville jeg ønske, jeg ikke havde gjort - for nu sidder hjertet helt oppe i halsen. I en rundkørsel lå et menneske på vejen, bilerne var stoppet op og folk stimlede sammen. Ved første øjekast troede jeg kun, at to biler var stødt sammen. Men lidt efter hylede sirenerne fra flere verdenshøjørner, og der kom ambulance, lægebil, en kæmpe brandbil og fire-fem mænd satte sig ved et menneske, der lå helt stille på vejen. Og der blev de siddende - længe.

Og så er det jo, at modsatrettede følelser vælder op i én: Skynd dig væk, man kigger ikke på en ulykke - og alligevel kigger man jo lidt. Mens jeg gik tilbage, sad der stadig folk omkring et menneske med et tæppe over.

Og så vil jeg bare minde mig selv og jer om, at vi skal køre ordentligt og se os for i trafikken ...