lørdag, august 29, 2009

Vilde planer

Køer i aftensol
I dag er jeg vågnet op til en uges ferie, og det er herligt at tænke på! Jeg prøver at fordele mine feriedage hen over året, så der altid er et helle kun få måneder fremme i tiden.

I går aftes kom rådyret med de tre unger på besøg igen. Det er flere uger siden jeg har set dem samlet, og nu er jeg rolig - for jeg var begyndt at tvivle på, om alle ungerne levede stadigvæk. De var vokset en del, siden jeg så dem sidst, men naturen bugner jo også af føde til dyrene i øjeblikket

Jeg er ved at lægge planer, så ferien ikke forsvinder mellem hænderne på mig. I morgen vil jeg tage på Søllerød loppemarked - det er et af de bedste markeder, jeg kender. Jeg vil også gerne se den nye danske film 'Headhunter', der har fået meget fine anmeldelser. Hver sommer har jeg også en drøm om at prøve at overnatte i et shelter. Tænk at ligge og høre lydene i natten, mærke naturen helt tæt på. På Skov- og Naturstyrelsens hjemmeside kan man se, hvor der er overnatningsmuligheder. Det må også være en stor oplevelse for familier med børn at overnatte ude blandt alskens grønt og blåt og flor.

Rigtig god lørdag!